Äänestätkö Eurovaaleissa?

Tässä voit antaa rekisteröityneenä äänesi Raahe.netin keskustelufoorumin äänestyksiin tai vastata kyselyihin. Rekisteröityneenä voit luoda kyselyjä myös itse.

Valvoja: Webmaster

Äänestätkö eurovaaleissa

Kyllä
6
46%
En
6
46%
häh?
1
8%

Ääniä yhteensä: 13

,_,/ukka

Äänestätkö Eurovaaleissa?

ViestiKirjoittaja ,_,/ukka » To Touko 28, 2009 12:21

Päivän polttava puheenaihe kahvihuoneissa, meinaatko äänestää?

,_,/ukka

Harmaaparta

ViestiKirjoittaja Harmaaparta » To Touko 28, 2009 16:32

Eilen äänestin jo ennakkoäänestyksessä. Äänestämättä jättäminen vie myös puheoikeuden EU:n asioissa. Tyydyt siis muiden päätöksiin ja sitten on turha jäkättää.
А я люблю играть на нервах

,_,/ukka

ViestiKirjoittaja ,_,/ukka » To Touko 28, 2009 17:04

Tavallaan olet oikeassa, mutta eikö suomen edustajien määrä ole sama äänestäjien määrästä riippumatta? Ja jos ei itse tiedä kuka ajaisi suomen etuja parhaiten, niin eikö ole parempi antaa heidän valita jotka tietävät? Jos siis minä jätän äänestämättä jotain urheilija julkkista, niin sinun asiantuntijallasi on paremmat läpipääsy mahdollisuudet. Taitaa siis jäädä äänestämättä.

,_,/ukka

Wiesel

ViestiKirjoittaja Wiesel » Pe Touko 29, 2009 4:13

Nämä ns. "eu-asiantuntijat" eivät liene parhaita ehdokkaita, todellisuudesta vieraantuneita eu-fanaatikkoja jotka suu vaahdossa paasaavaat eun autuudesta.
Kun joku suomalainen valitaan mepiksi, hän menee eu-parlamentissa johonkin ryhmään, sosdemit menee johonkin euroopan vasemmistoporukkaan kun taas kokot menee konservatiiveihin.
Ainoa asia miten suomalainen meppi pystyy edes jotenkuten vaikuttamaan Suomen asioihin (ei välttämättä eduksi) jos hän pystyy saamaan sen ryhmän johon kuuluu, asiansa taakse. Silloin asian eteenpäin vienti eu-parlamentissa helpottuu.
Eli mitä pienempään ryhmään meppi kuuluu, sitä heikomman mahikset on vaikuttaa asioihin. Ikävää mutta totta.

Ja mitä tulee demokraattisuuteen, se ei ole aitoa demokratiaa että pieni vähemmistö tässä maassa saa/voi päättää kuka asettuu ehdokkaaksi.

Näissä vaaleissa voisi sanoa että äänestämättä jättäminen on voimakkaampi kannanotto kuin äänestäminen. Se ei välttämättä merkitse sitä että vaalit eivät kiinnosta vaan sitä että tarjotut ehdokkaat ovat epäsopivia. Ja se taas johtuu ehdokasasettelun epädemokraattisuudesta ja puoluevallasta.

Hurricane

ViestiKirjoittaja Hurricane » Pe Touko 29, 2009 8:50

Harmaaparta kirjoitti:Eilen äänestin jo ennakkoäänestyksessä. Äänestämättä jättäminen vie myös puheoikeuden EU:n asioissa. Tyydyt siis muiden päätöksiin ja sitten on turha jäkättää.

Kaipaisin hieman selvennystä väitteeseesi,että äänestämättä jättäminen vie puheoikeuden ja arvosteluoikeuden eu:n asioissa miten niin???

Totta ihmeessä äänestämättä jättäneellä on oikeus valittaa asioista,voisikin jopa ajatella että niillä,jotka äänestivät ei ole oikeutta valittaa asioista,koska itse olette valinneet ihmiset sinne,jotka ei sitten välttämättä saa mitään aikaan.

Ja jos sopivaa ehdokasta ei ole löytynyt,on mielestäni tyhmää äänestää vain äänestämisen takia,itse en halua antaa ääntäni jollekkin joka ei sitä todella ansaitse,sehän se vasta olisikin väärin.

A.Ragones

ViestiKirjoittaja A.Ragones » Pe Touko 29, 2009 11:58

Olen aina äänestänyt, nyt myös. Koskaan, missään vaaleissa äänestämäni edustaja ei ole päässyt läpi. Äänestän lähimpänä mielipiteitäni olevaa henkilöä kun parempaakaan ei ole - itse kun en ole ehdolla. :D

Puupää

ViestiKirjoittaja Puupää » Pe Touko 29, 2009 16:05

Olen kahden vaiheilla, että äänestänkö vai en.
Tosin, jos äänestän, niin teen sen protestimielessä ja annan ääneni Soinille, mutta toisaalta harkitsen myös äänestämättä jättämistä, samasta syystä.
Tähän mennessä olen äänestänyt kaikissa vaaleissa, joissa vain olen saanut.

Se vain on totta, ettei siellä muutama suomalainen edustaja mitään saa aikaiseksi. Suomalaiset kun ovat "perseen nuolijoita", jotka tekevät huonoja kompromisseja meidän kannaltamme ja vain ja ainoastaan siksi, että haluavat miellyttää muita. EU-kriittistä Soinia äänestämällä voisin protestoida, mutta yhtähyvin voisin protestoida jäämällä kotia.

On sangen huvittavaa lukea ehdokkaiden sloganeita ja lupauksia. Niillä pyritään vain kalastelemaan ääniä, vaikka tosiasia on, ettei he voi lupaamiaan asioita ajaa läpi. Annan ääneni 100% varmasti sille ehdokkaalle, joka uskaltaa ääneen tunnustaa, ettei tee meppinä mitään, koska ei pysty tekemään. Se osoittaisi ehdokkaan rehellisyyden ja suoraselkäisyyden.

Eläkeläinen

ViestiKirjoittaja Eläkeläinen » Pe Touko 29, 2009 16:23

Äänestäkää Ari Vatasta!!! EI S****** mikä idiootti!!!

Wiesel

ViestiKirjoittaja Wiesel » Ma Kesä 08, 2009 5:46

Äänestyprosentti laski. Hyvä niin. Päättäjät jopa kauhistelivat asiaa about 20 sekuntia.

Harmaaparta

ViestiKirjoittaja Harmaaparta » Ma Kesä 08, 2009 5:50

Wiesel kirjoitti:Äänestyprosentti laski. Hyvä niin. Päättäjät jopa kauhistelivat asiaa about 20 sekuntia.

Jepjep, Raahessa joka kolmas äänioikeutettu äänesti. Jokainen äänestänyt edustaa kahta muuta äänioikeutettua - kansa on antanut äänensä, joten pulinat pois!
А я люблю играть на нервах

KOPone

ViestiKirjoittaja KOPone » Ma Kesä 08, 2009 6:37

Harmaaparta kirjoitti:
Wiesel kirjoitti:Äänestyprosentti laski. Hyvä niin. Päättäjät jopa kauhistelivat asiaa about 20 sekuntia.

Jepjep, Raahessa joka kolmas äänioikeutettu äänesti. Jokainen äänestänyt edustaa kahta muuta äänioikeutettua - kansa on antanut äänensä, joten pulinat pois!

Hehheh, jotenkin erikoinen kommentti, että äänestämättä jättäminen vie puheoikeuden. Periytynee jostain vanhasta vaalisloganista, joko kommunistien tai kepulaisten, en tiedä.

Puhumisen/arvostelun vapaus on demokratiaa. Se on myös vaikutuskeino ja usein tehokkaampi, kuin jonkun jaakonsaaren äänestäminen eu-parlamenttiin sammaloitumaan.

Wiesel

ViestiKirjoittaja Wiesel » Ma Kesä 08, 2009 7:23

130432 äänestäjää halusi lähettää Soinin pois Suomesta.

Puupää

ViestiKirjoittaja Puupää » Ma Kesä 08, 2009 8:50

Wiesel kirjoitti:130432 äänestäjää halusi lähettää Soinin pois Suomesta.
130432 äänestäjää halusi lähettää Soinin herättelemään vallasta humaltuneita byrokraatteja. Samalla se oli näpäytys nykyisille suurille puolueille kotimaassa.
Ei se näkö ja julkisuus, vaan se asia.

Wiesel

ViestiKirjoittaja Wiesel » Ma Kesä 08, 2009 10:14

Puupää kirjoitti:
Wiesel kirjoitti:130432 äänestäjää halusi lähettää Soinin pois Suomesta.
130432 äänestäjää halusi lähettää Soinin herättelemään vallasta humaltuneita byrokraatteja. Samalla se oli näpäytys nykyisille suurille puolueille kotimaassa.
Ei se näkö ja julkisuus, vaan se asia.

Noo sehän on sielä vaan pari vuotta ja tulee sitten takaisin Suomeen.

Palaa sivulle “Kirjoittajien kyselyt ja äänestykset”