Ketkut työnantajat

Tässä voit antaa rekisteröityneenä äänesi Raahe.netin keskustelufoorumin äänestyksiin tai vastata kyselyihin. Rekisteröityneenä voit luoda kyselyjä myös itse.

Valvoja: Webmaster

Onko raahessa ketkuja työnantajia?

On, olen/olen ollut sellaisen palveluksessa.
5
42%
Olen kuullut että rötösfirmoja on raahessa.
5
42%
Ei mitään havaintoa mistään.
2
17%
Olen ketku ja tälläinen on kysely joutavaa pahansuopaisuutta.
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 12

Chatiainen
Viesti:

Ketkut työnantajat

ViestiKirjoittaja Chatiainen » Ke Loka 04, 2006 6:46

Onpa ollut taas uutisissa ja muissa vastaavissa juttua miten ketkut työnantajat yrittävät harrastaa orjakauppaan verrattavaa toimintaa oman hyvinvoinnin edistämiseksi, milloin on tuotettu väkeä virosta tai aasiasta tekemään hommat 2-4€/h tai muuten haettu etuja jättämällä lakisääteisiä maksuja tilittämättä. Onneksi sentään yksi firma sai nokilleen kun joutui korvaamaan 26 000€ potkut saaneelle :lol:

Kumma kun työlainsäädäntö on ehdoton silloin kun se on työnantajalle eduksi, silloin pitää joustaa kun on kyse työntekijän eduista. :evil:

Onkohan tuo ketkuilu miten yleistä raahen alueella? Älkää nyt kuitenkaan innostuko liikaa esim. nimiä sanomaan, sitä varten on ammattiliitto ja työsuojelupiiri. Mahdollisesti myös poliisi.. :wink:
Ursus Tractors rulettaa!

,_,/ukka

ViestiKirjoittaja ,_,/ukka » Ke Loka 04, 2006 7:35

Missäkähän uutisissa näistä on ollut?
muutenkin tuossa äänestyksessä on (taas) aika yksipuoliset vaihtoehdot :roll:

,_,/ukka

chachi
Viesti:

ViestiKirjoittaja chachi » Ke Loka 04, 2006 11:34

Voin ihan rehellisesti sanoa olleeni tällaisessa "yrityksessä" töissä Raahessa. Niin tekisi mieli vielä sanoa kyseisen ketjun nimi, mutta jääkööt - tosin olen kuullut, että vastaavaa toimintaa on tehty myös muilla paikkakunnilla (tähän väliin voisin oikeastaan kommentoida, että olisi pitänyt suostua aiemman työnantajan pyyntöön tulla kesäksi duuniin, mutta helppo olla jälkiviisas jne).

Perinteisesti mentiin haastatteluun ja ainoa paikka mikä oli vapaana, niin sehän natsasi kohdalleen. Ketjun pomo oikein kävi itse tekemässä haastattelun ja ennenkuin allekirjoitin työsopimuksen, niin samainen ihminen ilmoitti suullisesti (=hankala todistaa) ettei mitään koeaikaa tarvita koska myyntipuolen jutut ovat kohdallani erittäin hyvin hanskassa jo valmiiksi. Kesä- ja heinäkuu menivät ihan OK, elokuun puolenvälin aikoihin sitten liikkeen vastaava soittaa että "ihan vaan ilmoitusluontoisena asiana että huomisen jälkeen sulla ei ole töitä!" omaan töksäyttävään tyyliinsä. Tämä tapahtui torstai-iltana noin puoli kuuden aikaan ja tässä kohtaa kun mennään ilman koe-aikaa, niin ilmoitus pitäisi tehdä vähintään 14 vuorokautta ENNEN viimeistä duunipäivää.

Luvatut provikat ja palkat maksettiin tuolta kuulta ihan päin vittua, edelleenkin on provikkaa ja palkkaa saamatta. Työnantajan kun kuuluisi maksaa tässä tapauksessa lainvastaisesti irtisanotulle duunarille palkka vähintään kahden viikon ajalta ja tätähän linjaa kyseisen ketkufirma ei näytä noudattavan.

Lisäksi mieltä ei lämmittänyt myöhemmin kun pariinkin otteeseen kuulin tutuiltani/kavereiltani (eivät tunne toisiaan) juttua, että heidän vieraillessaan ko.liikkeessä ja tiedustellessaan, että missäs allekirjoittanut on, niin vastaukseksi oli heitetty jotain "oli liian ylikoulutettu tähän firmaan ja halusi itse lähteä". Lähteä itse, WTF?? Ja vielä myöhemmin kun samaiselta vastaavalta tiedustelin, että mitäs peliä ja sanoja nämä tällaiset ovat, niin kirkkain silmin taas valehdeltiin, että e-en ole mitään tuollaista sanonut...

Mut sepä siitä. Kyseinen liike on henk.koht. boikotissa ja en koko hemmetin ketjuun astu jalallanikaan. Ainakin Triple-J tietää mistä puljusta on kyse? :roll:
Viimeksi muokannut chachi, To Loka 05, 2006 1:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GEGEN NAZIS!!!

Chatiainen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chatiainen » Ke Loka 04, 2006 15:15

,_,/ukka kirjoitti:Missäkähän uutisissa näistä on ollut?
muutenkin tuossa äänestyksessä on (taas) aika yksipuoliset vaihtoehdot :roll:

,_,/ukka

Ihan yleisillä sivustoilla netissä on voinut lukea näistä ketkuista, siitä vain googlettamaan. Kerroppas vastasen varalle jotta mikä olisi ollut mieluisa vaihtoehto äänestykseen? Käsittääkseni siinä on "kyllä" vaihtoehdot joko asian kokeneille tai muuten kuulleille, "ei" vaihtoehto niille jotka eivät ole asiasta kuulleetkaan ja lisäksi sellainen vaihtoehto jos joku tuntee että tuollainen on loukkaavaa niin voi ilmaista närkästyksensä... Joten mitä jäit vielä kaipaamaan? MuTu vaihtoehtoako?
Ursus Tractors rulettaa!

Salcci

ViestiKirjoittaja Salcci » Ke Loka 04, 2006 15:36

Chatiainen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chatiainen » Ke Loka 04, 2006 16:01

Salcci kirjoitti:Tätäkö tarkoitat?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2006100 ... 0_uu.shtml

Enpä ollut tuota lukenutkaan. Vaan tuossapa onkin oikein malliesimerkki ketkusta, yritetään kiertää lakisääteinen vastuu ja kun ei onnistu niin potkastaan pihalle :evil:

"Silloin työnantaja huomautti häntä liian tiheistä vessakäynneistä. Nainen oli ryhtynyt pitämään ulottuvillaan ämpäriä pahoinvoinnin varalta." Siis voi j*malauta, mitenkähän tuollaisia "työnantajia" voi liikkua vapaalla jalalla?
Ursus Tractors rulettaa!

,_,/ukka

ViestiKirjoittaja ,_,/ukka » Ke Loka 04, 2006 19:19

Chatiainen kirjoitti: "ei" vaihtoehto niille jotka eivät ole asiasta kuulleetkaan

Ei vaihtoehto on niille, jotka eivät ole tästä eivätkä mistään muustakaan kuulleet mitään. Eli ihmisille jotka eivät seuraa mitä ympärillä tapahtuu.
Ihmiselle joka tietää mitä ympärillä tapahtuu, seuraa eri medioita, mutta ei ole tällaiseen työntekijöiden oikekuksien polkemiseen törmännyt, ei ole mitään "järkevää" vaihtoehtoa.

,_,/ukka

,_,/ukka

ViestiKirjoittaja ,_,/ukka » Ke Loka 04, 2006 19:20

Chatiainen kirjoitti:Ihan yleisillä sivustoilla netissä on voinut lukea näistä ketkuista

pistätkö linkkejä?

positiivi

ViestiKirjoittaja positiivi » To Loka 05, 2006 5:43

,_,/ukka kirjoitti:
Chatiainen kirjoitti: "ei" vaihtoehto niille jotka eivät ole asiasta kuulleetkaan

Ei vaihtoehto on niille, jotka eivät ole tästä eivätkä mistään muustakaan kuulleet mitään. Eli ihmisille jotka eivät seuraa mitä ympärillä tapahtuu.
Ihmiselle joka tietää mitä ympärillä tapahtuu, seuraa eri medioita, mutta ei ole tällaiseen työntekijöiden oikekuksien polkemiseen törmännyt, ei ole mitään "järkevää" vaihtoehtoa.

,_,/ukka

Eiköhän se "ei mitään havaintoa" ole sama asia oli seurannut tai ei kaikkia uutisia? :lol:

Missä muljukka on ollut nämä vuodet? Jäi keskustelut kesken kun yht'äkkiä katosit, samanlaillahan tuota jankutit silloinkin ja olit olevinasi näppärä yli-ihminen. :lol:

,_,/ukka

ViestiKirjoittaja ,_,/ukka » To Loka 05, 2006 6:25

positiivi kirjoitti:Eiköhän se "ei mitään havaintoa" ole sama asia oli seurannut tai ei kaikkia uutisia? :lol:

Lähinnä meinasin, että jos kyllä vaihtoehtoja on kolme:
Olen kokenut...
Olen kuullut...
Käyttäydyn itse näin...

Niin ei vaihtoehdoista pitäisi löytyä vastaavat, tai edes sinne päin, esim:
En ole kokenut...
Enkä edes kuullut...
En voisi edes kuvitella, että suomalaiset työnantajat käyttäytyisi näin...
tms...

positiivi kirjoitti: Jäi keskustelut kesken kun yht'äkkiä katosit, samanlaillahan tuota jankutit silloinkin ja olit olevinasi näppärä yli-ihminen. :lol:

Missä välissä keskustelu muuttuu jankuttamiseksi? Voiko yksin jatkaa jankuttamista? Muuttuuko ihminen näppäräksi yli-ihmiseksi, jos on asioista erimieltä kuin keskutelu kumppani?

Harmaaparta

ViestiKirjoittaja Harmaaparta » To Loka 05, 2006 7:44

Se työntantaja on edelleen olemassa ja luokitellaan julkisyhteisöksi
А я люблю играть на нервах

Palaa sivulle “Kirjoittajien kyselyt ja äänestykset”